الجرواني، هالة ابراهيم، وصديق، رحاب محمود (2013).اضطراب التأتأة "رؤية تشخيصية علاجية "، الاسکندرية: دار المعرفة الجامعية.
الزريقات، إبراهيم عبدالله فرج (2004). التوحد: الخصائص والعلاج، عمان: دار وائل للنشر والتوزيع.
سالم، أسامة فاروق مصطفى (2014). اضطرابات التواصل بين النظرية والتطبيق، ط1، عمان: دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة.
سالم، أسامة فاروق مصطفى، و الشربيني، السيد کمال (2011). التوحد. الأسباب. التشخيص. العلاج. عمان: دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة.
الشخص، عبد العزيز السيد، والدماطي، عبد الغفار (1992) قاموس التربية الخاصة، القاهرة : مکتبة الانجلوالمصرية.
الشرقاوي، محمود عبدالرحمن عيسى (2018). مشکلات الطفل التوحدي، اط1،القاهرة: دار العلم والإيمان للنشر والتوزيع.
الظاهر، قحطان أحمد (2008). التوحد، عمان: دار وائل للنشر والتوزيع.
العزة، سعيد حسني (2002).المدخل إلى التربية الخاصة للأطفال ذوي الاحتياجات الخاصة. عمان: الدار العلمية الدولية للنشر والتوزيع.
عسلية، کوثر حسن (2006). التوحد، عمان: دار صفاء للنشر والتوزيع.
فراج، عثمان لبيب (2002).الإعاقات الذهنية في مرحلة الطفولة (تعريقها - تصنيفها تشخيصها - أسبابها - التدخل العلاجي)، ط1، مصر، المجلس العربي لطفولة و التنمية.
متولي، فکري لطيف (2015).اضطراب النطق وعيوب الکلام، ط1: دار الرشاد.
محمد، عادل عبدالله (2006). مقياس جيليام التقديري لتشخيص اضطراب التوحد، القاهرة: دار الرشاد للنشر و التوزيع.
محمد، عادل عبدالله (2011). مقدمة في التربية الخاصة، سلسلة غير العاديين . القاهرة : دار الرشاد للنشر والتوزيع.
نصر، سهى أحمد أمين (2002). الاتصال اللغوي للطفل التوحدي. التشخيص -البرامج العلاجية. القاهرة: دار الفکر للطباعة والنشر والتوزيع.
Aline D. & Esther ,P. (2016): Echolalia As communicative strategy: Fictive interaction in speech of children with autism. the conversation farme: forms functions of fictive interaction. Amsterdam &Philadelphia john Benjamin: 343-361.
American psychiatric Association (2013). Diagnostic & Statistical Manuel of Mental Disorders 5 th, Washington University , DC: Author , 2013 , 178.
Ana Carina ,T. , Brasilia ,M. chiari & Jacy ,P.(2015).The Efficacy of the speech & language therapy in autism spectrum disorder, Department of speech –language pathology , Universidad federal de Sao Paulo- UNIFESP- Sao Paulo(SP) Brazill , Mar-Abr 2015; 17(2): 552-558.
-Bellini , J. (2003). Mental retardation: A definition , Classification & Systems of Supports , Mental Retardation , 41 , (2) ,135-140.
Buman, M., & Kemper,T. (2005).The neurobiology of Autism.(2Ed) Library of Congress. The john Hopkins University press.
-Christina de Rivera, (2008). The use Intensive Behavioral intervention for children with Autism , journal on developmental Dis -abilities , V.14 , N2 , CanCog Technologies ,Inc. Toronto ,Ontario :1-15.
Disabilities , V.14 , N2.
Disabilities. Boston: Allyn & Bacon.
Gary ,J. Heffner ,M.A. (2000). Echolalia &Autism ,Centre for autism training at GSSH.
www.autism.my bravenet.com.(1-8)
-Green , J. ; Gilchrist , A. ; Burton , D. ; & Cox , A. (2000). Social & Psychiatric Functioning in A adolescents with Asperger syndrome Compared with Conduct disorder. Journal of autism and developmental disorders , Vol. 30, 279-293.
H.K Seung. S. Ashwell, J.H.Elder & G.Valcante (2006). Verbal Communication out comes in children with Autism in. home father Training, journal of Intellectual Disability Research, V.50. Part 2.
Heflin, L. J. , & Alaimo , DF.(2007). Student with Autism Spectrum Disorders: Effective instructional practices: upper Saddle River , NJ. Pearson Education.
Iffat Batool & Ayesha Ljaz (2015). Effectiveness of Speech & Language Therapy for Autism Spectrum Disorders. Journal of Pakistan psychiatric society, Jan. March 2015. V.12(1).
Jamb- Schwartz , Chadnye (2006). The Use Intensive Behavioral intervention for children with Autism. Journal on developmental
Kuder,S.(2003). Teaching Students with Language & Communication
Lecavalier , L. (2006). Behavioral & Emotional problems in young people with pervasive developmental disorders of Subject Characteristics , & Empirical Classification. Journal of Autism & Developmental disorders , Vol.36, 1101-1114.
Lillian N. Stiegler (2015): Examining the echolalia literature: where Do speech – language pathologist stand ? , American journal of speech language pathologist. Vol.24: 750-762.
Lord , C. & Volkmar , F. (2002). Genetics of childhood disorders: XLII. Autism , part 1: Diagnosis & Assessment in Autistic Spectrum Disorders. Journal of the American Academy of child & Adolescent psychiatry , 41 , Pp. 1134 – 1136.
Marina Margi & Cintia A. S. Azoni (2015). Echolalia types in children with autism spectrum disorder , Nov- Dez, 17(6): 2072 - 2080
Natalia , P., & Alison , P., in collaboration with Judith , J. (2008).Social Impairment in Children with Autism Spectrum Disorders , Canadian Council on Learning 's Early Childhood Learning Knowledge Centre. P.50-51, Spring 2008.
National Institute of Deafness & Other Communication Disorders (2017). Autism Spectrum Disorders: Communication Problems in Children. 31Center Drive , MSC2320, Bethesda , MD USA 20892 -320, NIH Pub. No. 97-4315 , March 6 , 2017.
Neely , L., Gerow , S., Rispoli , M. ., Lang R, & Pullen N. (2016). Treatment of echolalia in individuals with autism spectrum disorder: a Systematic Review. journal of autism Dev. Disord920160 , Vol.3: 82-91.
Prizant ,Barry ,M.; Wetherby ,A.M. ; Rubin E. ; Laurent ,A. C. ;& Rydell ,P.(2006). The Scerts Model: A Comprehensive Educational Approach for Children with Autism Spectrum Disorders.
Stone, F.(2004). Autism-The eight Color of the rainbow. London & Philadelphia: Learn to Speak Autistic Jessica Kingsley publisher.
Suzie Hill , M.Ed (2008). Understanding echolalia. Super Duper publications. N. 169.www.superduper,com.
Washington State Development of Health (2009).Information summery & Recommendation Treatment of Autism Spectrum Disorders Mandated benefit sunrise. January 2009, Review. publication No.631-002.
Whitman , T., L., (2004). The development of Autism: A Self – Regulatory Perspective. London , UK: Jessica Kingsley Publishers , p221.
Whitman , T., L., (2004). The development of Autism: A Self –Regulatory Perspective. London , UK: Jessica Kingsley Publishers ,p221.